reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Lucia Mitaľová

Lucia Mitaľová

Bloger 
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  0x

pozorovateľ Zoznam autorových rubrík:  Italianočo sa mi páčiNiečo vedeckéhoObrázkyFotkylen tak...SúkromnéNezaradené

reklama

Italiano

More v nose a modrý les (aj s fotkami)

Lucia Mitaľová

More v nose a modrý les (aj s fotkami)

Vyšla som von z budovy vodární a do nosa mi udrelo more. A nechcelo mi potom z toho nosa vyskočiť, cítila som ho celú cestu domov, akokeby bolo len hen za rohom. Občas pustilo dnu aj mokrú trávu a agáty... A potom som uvidila v záhradke modré hyacinty...kurnik, ako v Taliansku.

  • 17. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 662x
  • 4
Barcolana 2005 (vietor v plachtách)

Lucia Mitaľová

Barcolana 2005 (vietor v plachtách)

Barcolana je v Terste najväčší sviatok. Je to víkend v znamení lodičiek a plachetníc, ktorý v nedeľu vyvrcholí ich pretekami. Takže ten víkend sa začal už vo štvrtok...

  • 18. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 517x
  • 6
Asi som už načisto potaliančená!

Lucia Mitaľová

Asi som už načisto potaliančená!

Včera si po práci kráčam pomaly domov, svieti slniečko. Prechádzam cez prechod, na červenej čaká autobus. Keď spoza autobusa vystrelil skúter a skoro ma zrazil. Skoro, to je asi jedinký centimeter, čo nás delil od stretu. Ja v šoku, chalan na zemi, vystrašený. A odrazu to počujem, hlas mi je nejako známy, kurník, veď je to môj! „Makekacofai?“ Pekne, šťavnato... a po taliansky! V tom šoku som z mozgovej zásoby vytiahla práve taliansku nadávku... Začala som sa na tom smiať a nechala toho Fittipaldiho nechápavo zazerať ako sa ťapa rehoce na tom, že mu vynadala...ale po taliansky!:)

  • 11. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 974x
  • 6
Smrad a hluk v Terste (štrajk motorkárov)

Lucia Mitaľová

Smrad a hluk v Terste (štrajk motorkárov)

Už vo štvrtok som v Terste spozorovala zvýšenú koncentráciu policajtov v meste. Po karabinieroch ani stopy, iba polizia municipale (mestskí policajti). V Taliansku nemajú dobrú povesť. Ľudia ich považujú za hlupákov, negramotných, podplatiteľných, lenivých... (podobnosť s policajtami v jednej krajinke je čiste náhodná...a možno aj nie). A práve oni dostali od talianskej vlády veľkú právomoc...

  • 3. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 716x
  • 5
Muzikanti v Terste (export zo Slovenska)

Lucia Mitaľová

Muzikanti v Terste (export zo Slovenska)

Sedím si s mamkou vonku v jednej krčmičke a popíjame vínko. Zajedáme ho olivami a arašidami a spriadame plány na zajtra. Ani si nevšimneme, že došli muzikanti, cigáni. Tato husle, syn varhany a dcéra violončelo.

  • 27. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 395x
  • 1
reklama
Sentiero Rilke (prechádzka)

Lucia Mitaľová

Sentiero Rilke (prechádzka)

„Nechceš v sobotu štýlovo spáchať samovraždu?“ Takáto pozvánka ma čakala v pošte jeden piatok poobede. Vtedy nebývam ale vôbec depresívne naladená, skôr naopak. Vtedy skôr bývam tak prechádzkovo naladená...

  • 13. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 621x
  • 4
Chemický poplach

Lucia Mitaľová

Chemický poplach

Aj dnes po obede sme nacvičovali chemický poplach. Vyvalení v mäkučkej udržiavanej tráve, poskladaní ako safalátky. A usilovne sme cmúľali slovenské cukríky. Okoloidúcim už dávno lezieme na nervy. Závidia. Každý boží deň zazerajú na nás, na veľryby. Takto trávime. Žalúdok musí pomaličky v kľude spracovať dávku pasty, šalátu a žemličky.

  • 5. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 670x
  • 8
Pravá talianska. Hádka.

Lucia Mitaľová

Pravá talianska. Hádka.

Od mája si na izbe nezatváram okno. Je to dôležité proti uduseniu a uvareniu sa. Zo začiatku som nemohla spávať pre ustavičný hluk. Autá, motorky, hlasy, čajky. Všetky zvuky zneli v nočnom tichu oveľa hlasnejšie, moja ulica má akustiku koncertnej sály. Ťažko sa zvykalo, ale teraz ma už hocičo nezobudí. Ani smetiari o druhej ráno, ani trúbenie áut od šiestej. Iba na ten budík reagujem. Túto noc som sa však nevyspala.

  • 14. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 779x
  • 8
Šialenstvo v Terste

Lucia Mitaľová

Šialenstvo v Terste

Varovanie: „V sobotu do mesta ani nechoď, bude to ako na 1. mája!“ Nebolo. Lebo to bolo horšie. Bola to masová demonštrácia.

  • 12. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 596x
  • 8
O mojej práci v Taliansku, o arzéne a strašidlách

Lucia Mitaľová

O mojej práci v Taliansku, o arzéne a strašidlách

Neskorý november, tretí rok na doktorantúre, človek nič nečaká, vlastne už chce len domerať, začať písať dizertačku, hľadať pomaličky prácu. Plánuje si tak maximálne posledné prázdniny, ten jedinký mesiac od polovice júla do polovice augusta. Bolo to dva dni po zaplatení autoškoly a mesiac po kúpení telefónu pekne s dvojročným záväzkom. Bolo poobede, okolo štvrtej, keď zazvonil telefón. Hrklo so mnou, má nepríjemný zvuk.

  • 1. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 558x
  • 20
reklama
Odysea (cesta do práce)

Lucia Mitaľová

Odysea (cesta do práce)

Dnes je krásny deň v Terste. Sem-tam nejaký obláčik, more zhora vyzera ako krepový modrý papier... Cestou do práce som sa dosýta vynadívala. Spolucestujúci ani nie, hromžili na nového šoféra. On zablúdil...

  • 17. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 334x
  • 6
O Slovensku a mrkvovom zemepise

Lucia Mitaľová

O Slovensku a mrkvovom zemepise

Odkedy som v Terste, moji Taliani začali objavovať slovenské chute. Ochutnali náš Tokaj, milujú Demänovku, čokolády a bonbóny Figaro, domáci sa osudovo zamiloval do Topvaru a Bažanta... (výrobcovia a distribútori spomenutých značiek sa mi ohľadom odmeny za reklamu môžu kľudne ozvať)... Tak, nastal čas zoznámiť ich s rajom. A pomohla náhoda... a aj moja nešikovnosť :)

  • 25. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 513x
  • 12
Pomóc! (sebapozorovanie)

Lucia Mitaľová

Pomóc! (sebapozorovanie)

Dnes som sa pristihla ako pijem kávu. Síce s kilom cukru a maximom mlieka... ale moje odhodlané „kávu nikdy, ble“ je fuč. Už sa vidím ako na staré kolená jej slopem litre a bez cukru...

  • 16. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 222x
  • 17
Tokajské naťahovačky

Lucia Mitaľová

Tokajské naťahovačky

Nemám to ja veru na ružiach ustlané v tom Taliansku. Som ako jediný občan SR v široko-ďalekom okolí mojich Talianov (kolegovia) predstaviteľom štátu, ktorý im (teda Taliansku) ukradol značku Tokaj (škoda, že tu nie je niekto z Maďarska, zvalila by som ho na neho, ach)...

  • 14. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 343x
  • 6
Ako ma skoro odvialo (alebo ako to Bora prefúkla...)

Lucia Mitaľová

Ako ma skoro odvialo (alebo ako to Bora prefúkla...)

Mala som strašnú noc.  Nemohla som zaspať, pretože sa vonku diali čudné veci... srašidelný rámus. Vážne som rozmýšľala medzi koncom sveta a vojnou. Sanitky hučali, niečo buchotalo, dom sa chvel, počula som ako praská sklo...a spolubývajúca si odfukovala.

  • 11. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 595x
  • 2
reklama
Krajina kamenných plotov

Lucia Mitaľová

Krajina kamenných plotov

Tou je okolie Terstu, ale aj Chorvátsko a Slovinsko (nie celé) je týmito múrikmi porozdeľované. Kráčate si lesom a v kuse ich musíte preskakovať. Sú však čarovné, cítiť z nich stáročia.

  • 8. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 877x
  • 6
Hľadám Slovensko...

Lucia Mitaľová

Hľadám Slovensko...

Na Veľkú Noc som odbehla domov, pozrieť rodinku, vyvenčiť Bobina, vytešiť sa z frajera a priateľov... najesť sa dobrôt. V posledný deň som ešte behala po nákupoch v Bratislave (veci a vecičky, čo v Taliansku nenájdem). A asi je to tým, že všetko talianske vnímam teraz citlivejšie, ale odrazu bola Bratislava plná talianskych topánok, nábytku, módy, plná pizzérií a talianskej zmrzliny...

  • 5. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 316x
  • 8
Raj v pusinke

Lucia Mitaľová

Raj v pusinke

V piatok som sa po práci rozhodla poprechádzať po meste. Hrialo ma pri srdci veľa vecí (pekný telefonát, fakt, že je jar a ešte aj piatok), tak som to potrebovala nejako uložiť, roztriediť a ešte raz prežiť... A zakopla som pri tom o ooooobrovskú zmrzlináreň!

  • 23. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 346x
  • 2
Kľudní Taliani alebo ako si ďalej kľudne vypaľujú zobáky

Lucia Mitaľová

Kľudní Taliani alebo ako si ďalej kľudne vypaľujú zobáky

Ako tak čítam články (nielen na blogu) venovené novému Zajacovmu antifajčiarskemu zákonu alebo všeobecne fajčeniu, cítim vo vzduchu veľké zmeny...

  • 22. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 549x
  • 2
Veľká žranica

Lucia Mitaľová

Veľká žranica

Keď sa vám preje pizza a pasta, no čo by ste si dali? Poriadny kusisko mäsa! A aby ste tu v Taliansku neprejedli takto aj gate, tak hybaj sa nažrať do Slovinska! Teda, ak to nie je riadne ďaleko :)

  • 21. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 440x
  • 6
reklama
SkryťZatvoriť reklamu