reklama

Pravá talianska. Hádka.

Od mája si na izbe nezatváram okno. Je to dôležité proti uduseniu a uvareniu sa. Zo začiatku som nemohla spávať pre ustavičný hluk. Autá, motorky, hlasy, čajky. Všetky zvuky zneli v nočnom tichu oveľa hlasnejšie, moja ulica má akustiku koncertnej sály. Ťažko sa zvykalo, ale teraz ma už hocičo nezobudí. Ani smetiari o druhej ráno, ani trúbenie áut od šiestej. Iba na ten budík reagujem. Túto noc som sa však nevyspala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu
(zdroj: http://www.globalaging.org/health/us/2004/stroke3.jpg)

Zobudili ma o štvrtej ráno. Teda, zobudil ma On, sused. Kričal, ale nie tak normálne, obyčajne. To bolo jačanie, škrekot a iné hlasné pazvuky. Netušila som, že chlap dokáže niečo také zo seba vylúdiť (predstava: červená zdutá tvár, vypúlené očiská podliate krvou a z úst tečie biela pena...).

Po piatich minútach jeho jačacieho monológu sa k nemu pridala aj jeho polovička. On tenor, ona alt. Najpr vyhrával on, intenzitou aj frekvenciou. Potom prebrala velenie ona. Občas sa jej hlas zniesol nebezpečne vysoko, že trhalo bubienky aj nervy. Striedali sa, prekrikovali, ako podmaz znelo rozbíjanie skla a asi aj porcelánu a čohosi, čo keď padne, tak tupo buchne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Až mráz mi behal po chrbte. Ale nechcelo sa mi prebudiť až tak, aby som vstala z postele a zatvorila okno. Po takých 20 minútach sa k nim pridala aj suseda oproti. Aby stíchli, lebo sa chce vyspať. Svojim piskľavým hlasom zobudila asi aj tých, ktorých sa nepodarilo zobudiť tým dvom muzikantom. Už boli traja. Kto sa pridá?

Netrvalo dlho a boli piati. Rozmýšľala som, ako by medzi seba prijali takú rozospatú Slovenku so škaredým slovníkom. Neriskla som to.

Potom chvalabohu hlavná dvojka zatvorila okno. Asi sa išli udobrovať. Kukla som ešte na čas, päť hodín. Vstali čajky a holuby. A začali sa prekrikovať oni. A mne nepomáhal vankúš na ušiach.


13.7.2005

Lucia Mitaľová

Lucia Mitaľová

Bloger 
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  0x

pozorovateľ Zoznam autorových rubrík:  Italianočo sa mi páčiNiečo vedeckéhoObrázkyFotkylen tak...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu