reklama

Tokajské naťahovačky

Nemám to ja veru na ružiach ustlané v tom Taliansku. Som ako jediný občan SR v široko-ďalekom okolí mojich Talianov (kolegovia) predstaviteľom štátu, ktorý im (teda Taliansku) ukradol značku Tokaj (škoda, že tu nie je niekto z Maďarska, zvalila by som ho na neho, ach)...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu
(zdroj: www.tokajske.sk)

Víno s označením "Tokaj" (aj obmeny ako Tokai, Tokay) sa vyrába aj v Slovinsku, Francúzsku, ba aj v Austrálii. Tu, v oblasti severného Talianska sa pestuje odroda viniča volajúceho sa (ako inak) Tokaj (presnejšie Tokai). Je to suché biele vínko, ktoré má pramálo spoločného s naším (šak aj maďarským) Tokajom. Skúšala som ho, no... ako sa hovorí, biuee a kiseue :)

#?-:nbsp;

Označenie Tocai/Tokay/Tokaj však môžu spomenuté krajiny používať len do roku 2007. Po tomto termíne by už značka Tokaj mala patriť výlučne len Slovensku a Maďarsku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale... Talianom sa to nepáči (aj politikom, aj pospolitému ľudu), že „žiadne také, my si svoj Tokaj nedáme...“ Inými slovami, Taliansko chce názvy Tocai/Tokay/Tokaj naďalej používať pre svoje vína (navrhla som Okaj po vzore Rum-Um, ale nevoňalo im to). Nie žeby bolo toto vínko najsuper čo Taliani vyprodukujú, ale hrdosť im nedá. „Bum! My máme svoj Tokaj a basta! A je lepší ako ten váš, veď to čo pijete nie je ani víno!“ atď...(obedná prestávka niekedy vo februári). Reku, nebudem sa ja s vami hádať. Donesiem vám ochutnať ten „náš“ Tokaj a potom sa uvidí... a celé dva týždne stála pekne na stole (nedoktnutá) fľaška Tokajského (plus nejaké propagačné letáčiky). No, asi sa jej boja...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

#?-:nbsp;

Nebáli sa, len sa pekne pripravili. V stredu si posadali ako Artušovi rytieri okolo okrúhleho stola a pohárikmi v ruke... Zuby vycerené, niekto rozbalil koláč... normálna hostina! Otvorili ju a rozliali do pohárov s akousi úctou (aspoň sa mi zazdalo). Štrngli sme si, niektorí skúsili aj „na zdravie“ (s ruským prízvukom). A potom nič... asi 5-10 minútová pauza. Prelievali pomaly víno v ústach, prikyvovali... prehltli. „Dolce (sladké).“ Buono (dobré).“ A vrhli sa na koláč...

(v rámci misie Poznaj Slovenské Dobroty (PSD) som im doniesla aj fľašku Demänovky, ešte je plná, som už nervózna..)

#?-:nbsp;

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://www.tokajske.sk/

http://www.narodnaobroda.sk/clanok/9080/Spor-o-Tokaj-je-definitivne-ukonceny/

http://www.vinko.sk/modules.php?name=AvantGo&file=print&sid=482

#?-:nbsp;

#?-:nbsp;

Lucia Mitaľová

Lucia Mitaľová

Bloger 
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  0x

pozorovateľ Zoznam autorových rubrík:  Italianočo sa mi páčiNiečo vedeckéhoObrázkyFotkylen tak...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu